środa, 10 listopada 2010

Testy, opinie o sprzęcie - gdzie warto zaglądać

Od momentu, kiedy postanowiłem kupić lustrzankę cyfrową odwiedziłem zapewne wszystkie źródła wiedzy jakie są dostępne w internecie za pomocą wyszukiwarki na G. Po wstępnym odsiewie zostało tego ze 20 pozycji. Potem wracałem do już tylko kilku z nich i dzisiaj praktycznie nie zaglądam nigdzie indziej.
Chcesz kupić nowy obiektyw (korpus, lampę itp) i nie jesteś pewien czy to dobry wybór? Proponuję przeczytać co na ten temat mają do powiedzenia:

1. Ken Rockwell - moje najlepsze źródło wiedzy o systemie Nikona. Podejście praktyczne, brak formalnych testów. Pomogło mi przy wielu wyborach. Ken, podobnie jak ja nie bawi się w wywoływanie RAWów i podaje przepisy jak uzyskać od razu dobre zdjęcia. Może na niektóre artykuły trzeba patrzeć z przymrużeniem oka - Ken też musi z czegoś żyć:)

Kiedy już zapoznasz się z opinią Kena warto ją zweryfikować w oparciu o bardziej formalne testy:

2. Optyczne - najbardziej techniczne testy sprzętu. Testy są wykonywane na tak wysokim poziomie, że sam nie jestem w stanie ich w pełni zrozumieć. Tym niemniej wartościowe źródło informacji czy szkło jest ostre, czy korpus szumi. Dużo liczb i wykresów, mniej obrazów.
3. Photozone - testy obiektywów. Może mniej naukowo i metodycznie, ale jak na razie większa baza danych. Niestety ostatnio mało nowych testów się pojawia.
4. Dpreview - testy sprzętu w profesjonalnej oprawie. Podobno testy nie są tak dobrze robione jak u optycznych, ale za to ładniej wyglądają. Sporo aparatów, mało obiektywów. Mniejszy nacisk na liczby, więcej obrazów.

Kiedy przeczytasz wszystkie znalezione w powyższych źródłach testy warto jeszcze na wszelki wypadek rzucić okiem na forum:

5. Nikoniarze - przy odrobinie szczęścia znajdziesz wątek dotyczący interesującego Cię tematu.

Dla odprężenia możesz jeszcze pogłębić wiedzę o historii i miejscu Twojego obiektywu w systemie Nikona (o Canonie też coś się znajdzie):

6. Photography in Malaysia - historia rozwoju systemu. Może się przydać przy wyborze i zakupie używanych obiektywów manualnych i starszych modeli AF.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz